تاریخ انتشار: ۲۳:۰۵ - ۲۰ مهر ۱۴۰۳

اظهارات جنجالی کارشناس تلویزیون روی آنتن زنده | کدام شرکت ایرانی واسطه خرید پیجر‌های حزب‌الله بود؟

کارشناس صداوسیما می‌گوید که جمهوری اسلامی واسطه خرید پیجر‌های حزب‌الله بوده و از یک شرکت معروف تایوانی خریداری کرده است.

اظهارات جنجالی کارشناس تلویزیون روی آنتن زنده | کدام شرکت ایرانی واسطه خرید پیجر‌های حزب‌الله بود؟

رویداد۲۴| مسعود اسداللهی کارشناس منطقه، در برنامه زنده تلویزیونی می‌گوید: حزب‌الله پیجر‌ها را به واسطه یک شرکت ایرانی از یک شرکت تایوانی معروف خریداری کرده است.

او تاکید می‌کند که این پیچر‌ها بدون بررسی حفاظتی مورد استفاده قرار گرفته است.

به گفته او، ۲ هزار پیجر هنوز توزیع نشده بود.

 
بیان این سخنان در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشته است. عمده‌ترین واکنش، اما طرح این سوال است که «کارشناس صداوسیما گفته واسطه خرید پیجر‌های حزب‌الله یک شرکت ایرانی بود؟»

تمرکز بر این پرسش احتمالا به خاطر شایعات اولیه‌ای که بعد از انفجار پیجر‌ها مبنی بر دست داشتن برخی شرکت‌ها و افراد ایرانی طرح شده بوده، است.

البته برخی نیز در واکنش به تکذیب این سخنان و انتقاد از بیانات نسنجیده اینچنینی پرداختند. مثلا مصطفی نجفی کارشناس مسائل خاورمیانه در توییتر نوشت: «برخلاف آنچه این کارشناس صدا و سیما گفته است، قبل از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، شهید زاهدی مخالفت خود با خرید پیجر از شرکت‌های خارجی را به حزب الله اعلام کرد و پیشنهاد دیگری طرح شد اما... این اظهارات غیرمسئولانه و فکر نکردن به تبعات آن، حیرت انگیز است و جای آن در کانال ۱۲ و اینترنشنال است و نه صدا و سیما!»

گفتنی است، در ادامه واکنش‌ها به این مساله، در یک برنامه خبری دیگر مجری تلویزیون اظهارات کارشناس مورد اشاره را رد کرد و گفت: ساعتی قبل یکی از کارشناسان در برنامه «اینک مقاومت» شبکه خبر اظهاراتی را درباره حادثه پیجر‌ها در لبنان داشتند که بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته، این اظهارات مورد تایید نیست و پیش‌تر هم حزب‌الله لبنان این موضوع را رد کرده بود».

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما